Понеделниците винаги идват прекалено бързо и ни сварват неподготвени. Може дори да се каже, че нивата на стрес са най-високи именни в началото на работната седмица в сравнение с останалите дни.
Често закъсняваме за работа, тъй като сме се успали. Започва се едно бързане и сякаш колкото повече се опитваме да стигнем навреме, толкова повече закъсняваме.
Част от проблема е невъзможността да си намерим нещо – очилата, ключовете, чорапите, любимата блуза и т.н.
Може би знаете, че добрата организация на гардероба ще ви помогне много по-лесно сутрин да се приготвяте за работа и да не закъснявате.
Със сигурност много от дамите страдат от парадокса, че уж гардеробът им е пълен, а нямат никога какво да облекат. Това също може да се дължи на факта, че просто дрехите ви не са добре подредени, а когато не виждате нещо, забравяте, че го имате и съответно не го носите.
Решението, разбира се, е основно подреждане на гардероба. Това е трудоемка задача, затова трябва да си освободите няколко часа, които да посветите специално на тази дейност.
Когато застанете пред гардероба, не изпитвайте страх от безпорядъка в него и не се отказвайте от смелата задача да въдворите ред.
Започнете бавно и спокойно, като първо извадите абсолютно всичко. Докато вадите дрехите, може да ги оглеждате, като преценявате още на момента дали искате да се разделите с тях или ще ги задържите.
Също така не хвърляйте безобразно дрехите от гардероба върху леглото, а се опитвайте да ги сортирате на купчини – нови, стари, ежедневни, за работа и т.н. По този начин после, когато дойде моментът с подреждането обратно, много по-лесно ще се справите.
Освен ако нямате наистина голям гардероб или цял килер, превърнат в стая за вашите дрехи, трябва да държите отделно зимни от летни дрехи. В противен случай само ще подмятате пуловери, докато търсите потници и бански.
Добре е да определите отделни места за блузи, панталони, поли, рокли, чорапи, бельо и т.н. Така ще знаете къде какво да търсите и ще си улесните живота.
Не се притеснявайте да изхвърляте! Всеки има любими дрехи и аксесоари, но не може да пазите всичко, което купувате. Освен това спокойно може да дарите дрехите, които вече не носите, но са запазени и чисти, на тези, които се нуждаят (а те никак не са малко...).
Не бъдете егоисти и не се привързвайте прекалено към вещите си, тъй като в един момент ще започнете да робувате на материалното. А и помислете от друг ъгъл – когато се освободите от нещо, правите място за ново, тоест – ако разкарате старите и ненужни пуловери, които вече са изживели живота си, ще имате повод да си купите нови!
Не подхождайте и с мисълта "това може някога да ми потрябва", освен ако не знаете точно кога ще е този момент. Ако не сте ползвали нещо два или три поредни сезона, то значи нямате нужда от него.
Всички тези правила важат и за аксесоарите.
Що се отнася до обувките, то първото правило е никога да не прибирате нечисти обувки! Когато скривате зимните ботуши или летните сандали, то първо ги почистете, а ако имат нужда, ги занесете на обущар за поправка. Така ще бъдете благодарни сами на себе си, когато отново дойде време да ги извадите от шкафа и да ги обуете пак.
И не забравяйте - най-важното е да поддържате изградения ред. Той едва ли ще се задържи много дълго, но все пак е добре да се постараете. Така следващото почистване на гардероба ще бъде сравнително по-лесно.