Днес той става на 84 години и все още е един от най-прочутите моделиери в света! Няма начин да не сте чували името му и именно този факт издава колко ключова роля в историята заема тази личност. Той е Ралф Лорън - човекът, който цели 50 години е на върха в модния бизнес.
След 50 години усилена работа, Ралф не само е успял да промени начина, по който се обличаме. Не, този интернационален бизнесмен, моден звяр и филантроп, е успял да промени и начина, по който живеем и мечтаем, защото той е един от най-ярките примери за сбъдването на т.нар. "американска мечта".
Когато някой чуе думата "поло", най-вероятно се сеща за марката основана през 1967г. от млад мъж, роден и отраснал в Бронкс. Тя е била създадена специално за всички онези богати хора със синя кръв, които практикуват спорта със същото име. През последните 50 години, Ралф Лорън и неговите луксозни брандове, не само обличат хората, карайки ги да се чувстват блестящи, но и диктуват точно какво е значението на думата "блясък".
Франсис Скот Фицджералд създаде Великия Гетсби, но Лорън е този, който го облече в бял ленен костюм и ни даде представа как би изглеждала версията му от плът и кръв. Дрехите на Ралф се носят от магнати, филмови звезди, принцеси, министри и аристократи. Те са символ на успех, луксозен начин на живот и големи постижения.
"Идеите и визията на Ралф Лорън определиха американския стил за десетилетия напред и извисиха модата на ново равнище."
Опра Уинфри
Най-важното за този човек е, че той си остава "човек от народа", въпреки грандиозния си успех. Той е не просто световна икона и бизнесмен с несметни богатства, той е човек, който държи на семейството си. Женен е от 53 години за съпругата си Рики, която е била лице на рекламите му и е дефилирала на подиума. Имат деца и внуци и красиви домове в Ню Йорк, Колорадо и Ямайка.
"Успехът му е сравним само с голямата му човечност."
Вера Уанг
Но как започва всичко?
Ралф Лорън е роден през 1939г. в еврейско семейство на имигрантите от Беларус - Фрайдл и Франк Лифшиц. Израства в Бронкс с тримата си по-големи братя, отгледани от майка си. Докато е в гимназията „DeWitt Clinton” в Ню Йорк, работи почасово в големи магазини за дрехи.
Като ученик Ралф бил известен с това, че продава вратовръзки на своите колеги и спестявал пари, за да си купува скъпи стилни дрехи. Така от 12-годишен успява да изглежда стилен и в годишния албум за завършването на гимназията той пише, че иска да стане милионер. И може би точно тази негова самоувереност на стилен младеж бележи пътя му.
В края на 50-те Ралф Лорън се записва да учи „Бизнес“ в „City College of New York”, докато същевременно работи за „Brooks Brothers” и “Bloomingdales”. Скоро прекъсва обучението си и отива в армията. През 1964г. е нает катo продавач-консултант на вратовръзки за „A.Rivetz & Co.” Скоро отегчен от тогава модерните тесни тъмни вратовръзки, Ралф започва да прави цветни широки дизайни, които съвсем скоро привличат окото на „Beau Brummell Ties”, които го наемат за дизайнер.
С парите изкарани от дизайнерската си работа и с финансовата подкрепа на Норман Хилтън, Лорън основава „Polo Fashions” през 1968г. Същата година лансира първата си мъжка колекция предлагаща микс от английски и американски стил, като изразява представата за класа. След успеха му следва женската колекция през 1971г. и оттук насетне компанията се разраства с детска колекция, специална селекция класови парфюми, обувки, обзавеждане и аксесоари.
През същата 1971г. Лорън отваря магазин в Бевърли Хилс, Калифорния, който е 116-я поред „Polo-Ralph Lauren” магазин в САЩ. А мегамагазина, който отваря в елегантния „Rhinelander Mansion” в Ню Йорк остава в историята на модната индустрия като „най-добрия бутик в Америка, може би и в света“.
Ралф Лорън е известен и с това, че прави дизайна на костюмите на филми като „The Great Gatsby”(1973) и „Annie Hall”(1978). Франсис Фитцджералд, Уди Алън и Даян Кийтън повлияват с облеклото си от Лорън на милиони хора и начина им на обличане.
Моделите , които работят със стилния дизайнер са имена като Жизел Бюндхен, Даутцен Круз, Дариа Вербови, Джема Уорд, Саша Пивоварова и Соландж Уилверт.
Колкото до сегашното положение на Ралф и неговия бранд, и те не бяха подминати от затруднения в последните години. Дизайнерът и неговия екип са набелязали цели, които да преследват, включително дигитални иновации, разширяване на таргета и бизнес промени. Остава неясно какво ще постигнат с тези промени и кой ще наследи бизнеса на Лорън един ден. Но едно е сигурно - магията на Ралф Лорън и важното присъствие на модната сцена, което си е извоювал през последните пет десетилетия, ще оставят вечна следа в историята на бизнеса и успеха. Защото Лорън успя да постигне американската мечта.
"Това не е работа, това е радост. Това е, което дишам. Това е животът ми."
Ралф Лорън