Смятана за кралска особа сред инфлуенсърите и "майка на блогърките", Киара Ферани отдавна не определя себе си само като блогър или инфлуенсър. За себе си тя казва, че е дигитален предприемач. 35-годишната руса италианка има смайващите 28,6 милиона последователи в Instagram, майка е на две деца, омъжена е за рапъра Fedez и управлява многомилионна империя с размах.
Forbes я включва в списъка си „30 под 30“, а испанското издание на Vogue я поставя на корица, както и много други списания. Самата Instagram платформа отчита, че профилът на блогърката има едни от най-ангажиращите сторита в областта на модата. Друго голямо признание за Ферани е изследване, което Харвардският университет ѝ посвещава – то разглежда примера на италианката в това как да монетизираш едновременно двата потока от блог и „личен бранд“ като бизнес.
Киара за пореден път обърна погледите на света към себе си, след като бе избрана да открие фестивала "Сан Ремо". Последните 2 дни в Италия минават под знака на фестивала, а всички говорят за "скандалните", но и изпълнени със смисъл и послания рокли на Ферани.
Киара смени 4 тоалета в течение на вечерта, а всеки един от тях е създаден от креативния директор на Dior Мария Грация Чиури. Всяка една от роклите има за цел да "говори" на зрителите по важни теми.
Първата рокля
Пищната черна рокля с бяла наметка е израз на феминизма в работата на Мария Грация Чиури и Рейчъл Реджини от Dior. Върху нялата наметка са бродирани думите "Мисли свободно" - простичко, но силно послание, което идва от Фулвия Карневале, която е част от феминисткото артистично дуо Claire Fontaine. Посланието е насочено към жените, които искат да излязат извън общоприетите рамки, които им налага обществото. Посветена е на всички жени, които просто искат да бъдат себе си, без да ги интересува мнението на обществото.
Втората рокля
Втората рокля е тази, която предизвика най-много полемика и е "най-скандалната". Тя е ръчно направена от дизайнерите на Dior, имитира голото ѝ тяло и има за цел да промени негативния начин, по който се гледа понякога на женското тяло. Идеята е, че всяка жена държи правата над собственото си тяло и видът ѝ е само нейна работа и нейна грижа. Както и че начинът, по който се обличаме не е открита "покана" към мъжете да правят с телата ни каквото си искат. Роклята е препратка към Ева, първата жена в историята, с която е започнало и насаждането на срам от собствените ни тела.
Третата рокля
Третата рокля е като бяло платно, върху което са избродирани обидни думи и коментари, които Киара е получавала в социалните мрежи през годините. Те са насочени към тялото ѝ, как изглежда, как се снима и как е избрала да живее. Тук идеята е да не обръщаме внимание на лошите думи и негативните коментари, особено ако са по адрес на телата ни. Посланието е да оставяме негативните коментари просто да преминават през нас и да не обръщаме внимание на хейтърите.
Четвъртата рокля
"Клетката" - това е четвъртата рокля на Киара, която тя споделя и с дъщеря си. 2-годишното момиченце е облечено с мини версия на роклята на майка си. Дрехата представлява огромен кринолин, приличащ на клетка. е с огромен кринолин, който повече напомня на клетка. Посланието е, че всяко момиче е свободно да счупи клетката на обществените норми, които му се налагат от най-ранна възраст.
Прочетете още: