Любим трик на търговците е да предлагат две на цената на едно или няколко продукта с голямо намаление. Целта разбира се, е ясна – продаване на повече стока и печалба.
Що се отнася до клиента, докато той е убеден, че е похарчил добре парите си и е попаднал на изгодна оферта, всичко е наред.
В това няма нищо лошо, но в последно време предложения от типа на вземи две и получи трето напълно безплатно започнаха да се прилагат и в пластичната хирургия.
Все по-често различни клиники за козметична хирургия третират пациентите си като клиенти и им предлагат различни предложения от сорта на – доведи приятелка и двете заедно ще получите процент намаление от цената на гръдните имплантанти, или – сложете си силикон и се възползвайте от 50% намаление за операция на носа.
Всичко това сериозно е обезпокоило Британската асоциация на пластичните хирурзи. Асоциацията даже е провела няколко срещи с Генералния медицински съвет като настоява за по-строг контрол върху работата на различните клиники и големи санкции за предлагащите подобни оферти.
От Асоциацията на пластичните хирурзи твърдят, че лекарите трябва да спазват определена етика и да се държат с уважение към пациентите им, както и да не упражняват натиск върху тях и решенията за промяна във физиката им.
Нигел Мърсър, председател на Европейската асоциацията на пластичните хирурзи заявява относно промоциите на естетични операции:
"Това е неетично и се случва все по-често. Лекарите не трябва да въртят бизнес с пациентите си и да предлагат намаление, ако доведат за операция и съседа."
На майки и дъщери най-често биват предлагани гръдни имплантанти с намаление или отстраняване на мазнини, ако и двете се подложат на операция.
Тези трикове определено работят, след като клиниките за козметична хирургия отбелязват 26% печалби за последните 12 месеца.