Американски експерти са направили мащабно изследване между 18 хиляди ученици в по-горен клас и се оказало, че няма особена връзка между писането на домашни и изкарването на високи оценки.
Учените отвъд океана разкриват, че повечето преподаватели дават материал за учене вкъщи, който обаче не винаги е от полза на децата, защото е хаотичен и не е свързан с учебния процес.
Разбира се, данните категорично показват, че решаването на задачи по математика извън класната стая (поне половин час дневно) е необходимо, за да се постигнат високи резултати.
"Анкетата ни дава индикация, че домашните трябва да следват логиката на работата в час и да я надграждат, а не допълнително да объркват подрастващите с ненужен материал", коментират специалистите в САЩ.
В този ред на мисли те споделят, че не е важно количеството на даваните уроци за домашно, а тяхната качествена характеристика, помагаща на учениците да усвоят и приложат по-успешно знанията от училище в реалния живот.