Уроците по пеене или за свирене на даден музикален инструмент могат да помогнат за подобряването на четенето при децата, пише Би Би Си.
След една година уроци по музика резултатите при четенето сред 9 и 10-годишните деца са по-добри в сравнение с децата, които не са посещавали такива уроци, показва изследване на Американската психологическа асоциация.
Д-р Нина Краус от Северозападния университет е изследвала децата в гимназиите в различни райони на Чикаго и Лос Анджелис.
Резултатите от предишно нейно проучване показват, че уроците по музика подобряват концентрацията, паметта и вниманието на децата в класната стая като подобряват нервните им функции.
Голяма част от изследването е съсредоточена върху влиянието на уроците по музика върху деца от семейства със сравнително добри финансови възможности.
Груповите уроци по музика по 5-6 часа седмично предотвратяват влошаването на способностите за четене, което може да се очаква в по-бедните райони.
Група ученици в тийнейджърска възраст от беден район на Чикаго са свирили като група или са участвали в хор всеки ден в училище като част от музикален проект.
Учените са записали техните мозъчни вълни, за да направят оценка на това как децата реагират на речеви сигнали.
След 2 години на музикално обучение резултатите показват, че музикалната група по-бързо и по-точно различава един звук от друг, особено когато има фонов шум.
Групата ученици, която не се е занимавала с музикални дейности не показва подобни умения.
"Изследването показва, че има разлики в мозъка на децата, отглеждани в бедните райони.
Това се отразява на тяхната способност да научават нови неща.
По-заможните ученици се справят по-добре в училище в сравнение с децата от семейства с по-ниски доходи.
Музикалното обучение може да промени нервната система, за да подобри способността за научаване", казва д-р Краус.
В началото на изследването всички деца са имали почти еднакви резултати на теста за интелигентност и са четели еднакво добре.
Според д-р Краус музиката кара мозъка да подобри връзките между звуците и значенията, също когато децата се учат да говорят.