Думите, които използваш, трябва да бъдат внимателно подбирани, защото влияят на хората, които ги чуват, за добро или за лошо.
Буда
Силата на думите е всеизвестна. Думите, които използваме, влияят върху нашите слушатели по един или друг начин.
Често избираме фокусът да бъдат нещата, които не ни харесват, а призивите ни са насочени към това, което не бива да се прави. Нашето поведение обаче, освен продиктувано от ценностите и разбиранията ни, е и въпрос на възприятие за чуждото поведение и нормите, които обществото ни налага.
В социална среда ние се държим така, както очакваме, че се държат другите. Акцентирането върху негативното създава усещане, че то всъщност е повсеместното поведение и сваля естествените задръжки срещу него.
Поражда се разбирането, че щом като толкова хора го правят, явно не е толкова странно.
Целта на позитивната норма не е да си затворим очите за онова, което искаме да се случи различно, а да насърчим положителните страни. Дори когато не всичко е положително, добрите примери освежават мисленето и ни карат да вярваме, че не всичко е загубено.
Затова екипът на Българската линия за онлайн безопасност ще ви представи една по-различна статистика, в която акцентираме на хубавите неща, които повечето деца правят.
Данните са взети от изследването на Лондонското училище за икономика и политика EU Kids Online:
*70% от децата нямат публичен профил в социална мрежа
*90% от децата не са публикували телефонния си номер онлайн
*99% не са изпращали или публикували открито сексуални материали
*95 % от децата не са били обект на тормоз в интернет
Елате във "Фейсбук", за да споделите вашето позитивно наблюдение с нас.