Според анкета проведена във Великобритания, новото поколение расте много по-материалистично настроено, отколкото старото.
Според анкетираните британци материализмът завзема света и повече прилича на зараза, отколкото на временно явление. Най-пострадали от него са децата, които сякаш ценят най-високо материалното. Това ги застрашава да изживеят непълноценен живот с нереализиран потенциал.
Ръководителят на изследването - Боб Райтемайър, който също така е начело на организацията Children's Society, споделя, че детството на съвременните подрастващи може да се определи най-вече като "верига от действия с комерсиален характер, които възпрепятстват интелектуалното развитие".
"Децата трябва да бъдат окуражавани да оценяват себе си заради това, което са като хора, а не заради това, което имат за своя собственост, защото някой им го е купил", продължава своя коментар за Би Би Си Райтемайър.
"Съвременното общество изглежда пренебрегва факта, че създава потомство, което възпитава в краен индивидуализъм и комерсиалност. Някои дори оправдават това с промените в начина на живот през последните десетилетия. Но по какъв начин тези промени игнорират изконните традиции на едно общество!?", заявява д-р Роуън Уилиамс - архиепископ на Кентърбъри.
Други резултати от анкетата показват, че според 69% от запитаните компютърните игри, включващи насилие, правят децата по-агресивни, 90% смятат, че заради рекламите по Коледа родителите харчат за децата си повече пари, отколкото могат да си позволят, а цели 60% вярват, че правителството трябва да се намеси активно, като забрани изцяло рекламите на захарни изделия и т.нар. джънк фууд, адресирана към деца.