Само след някоя и друга година офис пространствата буквално ще се превърнат в къщата на "Биг Брадър", защото ново международно изследване показва, че до 2015 г. 60% от работодателите ще имат достъп до личните профили на подчинените си във "Фейсбук" и "Туитър".
И сега много от началниците могат да следят какво правят служителите им в интернет, но тази тенденция прекалено бързо набира застрашителни мащаби, се казва в анкетата.
Основната цел на този тип следене в интернет е продиктувана от факта, че много от работещите разпространяват фирмена информация или говорят негативно за работното си място.
"Развитието на новите технологии прави проследяването в глобалната мрежа съвсем лесна задача", коментира Андрю Уолс, който е един от ръководителите на експеримента.
Той допълва, че тази детективска практика на постоянно контролиране на служещите обаче може да изкуши работодателите да навлязат много по-сериозно в личното пространство на подчинените си, което вече е в противовес с различни етични и правни норми.
По-рано тази година от ръководството на "Фейсбук" заявиха своето недоволство, че редица потребители в тяхната мрежа се оплакват от свободния достъп, който се осигурява на компанията, в която работят, до личните им профили.
В САЩ например масово работодателите изискват персоналната парола до "Фейсбук" профилите на хората, които назначават, като тази практика буди все повече негативни обществени дебати отвъд океана.