Представете си следния сценарий. Понеделник сутрин е. Едва се измъквате от леглото и се чувствате ужасно изтощени.
A сетихте ли се за бюрото на работното ви място, което оставихте в пълен безпорядък, бързайки да си тръгнете в петъчния следобед?
Служебната ви поща е препълнена с имейли, които трябва да прегледате, а недовършените задачи чакат вас. Това ще бъде дълъг ден.
Звучи познато, нали? Ако се възползвате от нашите съвети за почивните дни, навярно понеделникът ви ще бъде по-лек и по-плавно ще да се подготвите за новата работна седмица.
Ето и кои са 7-те неща, които може да направите в неделя за по-продуктивна седмица:
1. Помислете за неделята като за първия ден на седмицата, вместо като последен почивен. Повечето хора гледат на неделята като последния ден за почивка, преди да се върнат обратно на работа или училище и това ги натоварва.
Вместо това, при първа възможност подготвяйте задачите си за седмицата още от неделя. Така в понеделник сутрин ще се чувствате по-малко стресирани и началото на седмицата ще бъде по-поносима, защото вече сте напред в мисленето си.
2. Почистете електронната си поща. Ако работите в масовия часови диапазон от 9 до 5, пет дни седмично, най-вероятно повечето от имейлите, които получавате от петък вечер до неделя, са лични или нежелана поща, за разлика от служебните имейли. Използвайте почивните дни, за да почистете всичко излишно, така че в понеделник да имате само имейли, които сте получили тази сутрин.
3. Напишете си списък със задачи за седмицата още през уикенда. Като имате тези задачи, изложени преди началото на седмицата, това ще ви позволи още от понеделник сутрин да започнете с тях.
4. Ако работите от дома си, почистете бюрото си в неделя, така че можете да започнете седмицата с чиста бюро. Сложете всичко, което ви трябва за текущи проекти отпред и започнете седмицата начисто.
5. Ако поддържате собствен блог, планирайте вашите социални медийни публикации за седмицата още от уикенда. Това отнема само 15-20 минути в неделя, но спестява 5-10 минути на ден до края на седмицата.
6. Почистете дома си. Няма нищо по-лошо от започване на работната седмицата с разхвърляна къща! Понеделник вечер след работа не е най-добрият вариант за пране и почистване. Затова не отлагайте тази дейност за делниците.
7. В почивните дни направете план за хранителните продукти и консумативите, които ще ви трябват през седмицата. Неделите обикновено са най-подходящи за голямото пазаруване в супермаркета. Но преди това си направете списък с най-необходимите или липсващите продукти в шкафовете и хладилника. Предвидете какво ще ви е нужно за закуските и вечерите у дома, а защо не и за някой обяд през седмицата, който може да вземете с вас в офиса.
Прочетете още:
Скъпа, не ги прави тези работи!
6 причини да останем сами със себе си
Ям, моля се и обичам мъжките погледи