На специална пресконференция AVON България даде старт на тазгодишното издание на благотворителната кампания "Говори открито срещу домашното насилие".
Инициативата залага на смела и откровено стряскаща визия, с която AVON се стреми да шокира и привлече внимание към проблема. Посланието на кампанията "Сложи си обица на ухото! Нека заедно спрем домашното насилие!" призовава обществото да покаже непримиримост към проявите на насилие и да говори открито за тях.
Новият благотворителен продукт – обици "Нови възможности за жените", са в центъра на кампанията, подкрепяна от Деси Бакърджиева, Теодора Духовникова, Мона Недева, Орлин Павлов и Калин Врачански. Набраните средства от кампанията през 2014 г. ще бъдат дарени на партньора на "Говори открито" – "Алианс за защита срещу домашното насилие".
Посланикът на кампанията тази година, Деси Бакърджиева, засне специална фотосесия, в която показва истинското лице на домашното насилие. Новата ѝ роля на жертва в рамките на "Говори открито срещу домашното насилие" цели да провокира обществото и да извади на показ действителността, с която се сблъсква една на всеки четири българки.
"Действителността е шокираща и ако трябва и ние да бъдем шокиращи, за да я променим, готови сме да го направим. Време е всички да си сложим обица на ухото и да разберем, че само с обединени сили можем да сложим край на домашното насилие. Обществото трябва да се обедини срещу проблема и да работи дългосрочно и последователно за разрешаването му.
Тази година всички набрани средства ще бъдат дарени на кризисен център за жени и деца, пострадали от домашно насилие в Димитровград", коментира Деница Желязкова, мениджър PR и реклама на AVON за регион Балкани.
Председателят на Алианса, Геновева Тишева, на свой ред сподели най-новите тревожни данни, с които организацията разполага – тенденцията в Европа показва, че вече всяка трета жена е жертва на тормоз – или 33% от жените над 15-годишна възраст.
В България този процент засега все още е 23%, като според специалистите, стойностите са по-ниски, защото малко хора са готови да го признаят и да потърсят помощ. От друга страна, 29% от жените в България в детството си са преживели поне една от трите форми на насилие - физическо, сексуално или психологическо. Има ясно изразена тенденция за упражняване на по-тежки форми на насилие, а също така и насилие срещу деца, насилие срещу възрастни хора от техни деца - все тенденции, проявили се от миналата година насам.
Като част от кампанията, в средата на юли, на "Фейсбук" страницата на AVON България ще стартира и дигитална апликация. С нея компанията призовава всеки да се включи в инициативата, като сподели своя снимка с благотворителния продукт и покани приятелите си да направят същото.
100% от приходите от продажба на благотворителните продукти на кампанията отиват във фонд, с който компанията подпомага центрове на "Алианс за защита срещу домашното насилие". Припомняме, че от 2011 г. досега, с финансовата помощ на AVON, са осигурени близо 1000 безплатни социално-психологически и юридически консултации за жертви на домашно насилие.
Edna.bg е медиен партньор на кампанията и изцяло подкрепя каузата, търсеща решение на проблема с домашното насилие.