Сложи си обица на ухото

Посланикът на кампанията, Деси Бакърджиева, в специалната фотосесия, която показва истинското лице на домашното насилие
Снимка: AVON

На специална пресконференция AVON България даде старт на тазгодишното издание на благотворителната кампания "Говори открито срещу домашното насилие".

Инициативата залага на смела и откровено стряскаща визия, с която AVON се стреми да шокира и привлече внимание към проблема. Посланието на кампанията "Сложи си обица на ухото! Нека заедно спрем домашното насилие!" призовава обществото да покаже непримиримост към проявите на насилие и да говори открито за тях.

Новият благотворителен продукт – обици "Нови възможности за жените", са в центъра на кампанията, подкрепяна от Деси Бакърджиева, Теодора Духовникова, Мона Недева, Орлин Павлов и Калин Врачански. Набраните средства от кампанията през 2014 г. ще бъдат дарени на партньора на "Говори открито" – "Алианс за защита срещу домашното насилие".

Посланикът на кампанията тази година, Деси Бакърджиева, засне специална фотосесия, в която показва истинското лице на домашното насилие. Новата ѝ роля на жертва в рамките на "Говори открито срещу домашното насилие" цели да провокира обществото и да извади на показ действителността, с която се сблъсква една на всеки четири българки.

"Действителността е шокираща и ако трябва и ние да бъдем шокиращи, за да я променим, готови сме да го направим. Време е всички да си сложим обица на ухото и да разберем, че само с обединени сили можем да сложим край на домашното насилие. Обществото трябва да се обедини срещу проблема и да работи дългосрочно и последователно за разрешаването му.

Тази година всички набрани средства ще бъдат дарени на кризисен център за жени и деца, пострадали от домашно насилие в Димитровград", коментира Деница Желязкова, мениджър PR и реклама на AVON за регион Балкани.

Председателят на Алианса, Геновева Тишева, на свой ред сподели най-новите тревожни данни, с които организацията разполага – тенденцията в Европа показва, че вече всяка трета жена е жертва на тормоз – или 33% от жените над 15-годишна възраст. 

В България този процент засега все още е 23%, като според специалистите, стойностите са по-ниски, защото малко хора са готови да го признаят и да потърсят помощ. От друга страна, 29% от жените в България в детството си са преживели поне една от трите форми на насилие - физическо, сексуално или психологическо. Има ясно изразена тенденция за упражняване на по-тежки форми на насилие, а също така и насилие срещу деца, насилие срещу възрастни хора от техни деца - все тенденции, проявили се от миналата година насам.

Като част от кампанията, в средата на юли, на "Фейсбук" страницата на AVON България ще стартира и дигитална апликация. С нея компанията призовава всеки да се включи в инициативата, като сподели своя снимка с благотворителния продукт и покани приятелите си да направят същото.

100% от приходите от продажба на благотворителните продукти на кампанията отиват във фонд, с който компанията подпомага центрове на "Алианс за защита срещу домашното насилие". Припомняме, че от 2011 г. досега, с финансовата помощ на AVON, са осигурени близо 1000 безплатни социално-психологически и юридически консултации за жертви на домашно насилие.

Edna.bg е медиен партньор на кампанията и изцяло подкрепя каузата, търсеща решение на проблема с домашното насилие.

Хороскоп за деня

Магическата топка
Попитай Магическата топка
Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня

Авторите

Оферти