Между 25 октомври и 4 ноември фондация "Америка за България" организира фестивала за независимо американско кино "So Independent". Събитието се провежда за трета поредна година в София, а зрителите ще могат да видят повече от 40 заглавия с документални и игрални филми.
В документалната секция няма как да пропуснем и панорамите на режисьорите Роман Полански и Уди Алън, а лентата "Side by Side" ("Един до друг") ще ни покаже филмовото изкуство през погледа на Киану Рийвс, Мартин Скорсезе, Дани Бойл, Джеймс Камерън и други.
Меломаните пък ще бъдат зарадвани с музикалния филм на легендарната група "Куин" - "Queen в Queen: Дните от живота ни". В "Diana Vreeland: The Eye Has to Travel" пък ще проследим историята на легендарната главна редакторка на списание "Vogue" ("Вог") Даяна Вриланд.
"The Invisible War" разследва системните изнасилвания на американски жени-войници от техни сънародници в армията.
Що се отнася до игралните заглавия – силно впечатление правят "Тhe Sessions" ("Сеанси"), където Хелън Хънт е професионална секс учителка, "The Rum Diary" ("Дневникът на едно пиянде") с участието на Джони Деп и Амбър Хърд, както и черната комедия "Carnage" ("Касапница"), в която ще видим Кейт Уинслет и Сигърни Уивър.
Освен богатата филмова програма, "So Independent" ще срещне публиката с едни от сериозните имена от независимото кино на САЩ - продуценти, режисьори и други представители на американската кино индустрия, идващи у нас, за да изнесат лекции, да водят семинари или да представят своите филми.
* "So Independent" ще се проведе между 25 октомври и 4 ноември в кината "Люмиер", "Дом на Киното", "Евро-Синема", "Синема Сити" и Зала 1 на НДК, а пълната програма може да видите ТУК.
* Независимото кино има много точна формулировка – то не е нито нискобюджетно непременно, нито пък ъндърграунд. Това е чисто и просто кино, което не получава корпоративно финансиране и е извън мрежата на големите продуцентски компании, които са корпоративна собственост. Критериите в независимото кино се определят само от независимите им продуценти и участващите в дадения филмов проект творци, докато при комерсиалното кино e задължителeн определен процент печалба.