Скок във времето...

Скок във времето...
Снимка: Театър София

Крeмена Димитрова

Ето една ефектна история: 2012 година, София, един тийнейджър, както изисква клишето - неразбран, с проблеми в общуването и най-вече с мрънкащата си майка-истеричка влиза в един антикварен магазин, бягайки от ченгетата и излиза през врата, която вместо на бул. "Мария Луиза"  го отпраща чак в 60-те на  XX век  на бул. "Георги Димитров"!

Хитро нали?! При това без никаква си там машина на времето! И какво се случва с него в 60-те - среща връстници, притиснати от нелепите забрани на социализма, претърпява челен сблъсък със странните изрази, език и порядки на това време. Но пък затова като бонус среща и... любовта.

Чудо! И като всяко чудо –  трае три дни. Момчето е изправено пред избор – къде иска да живее, в този или в онзи век, при своето време или при любимата. Няма да ви казвам какво избира.  Тази среща обаче се оказва паметна и важна и за едните и за другите, и за соцмладежите и за модерния тийн.

Сценарият на мюзикъла "Скачай", най-новото попълнение в репертоара на Театър София, има всички качества да задвижи невероятен екшън с много смях и поуки, както за малки, така и за големи.

Оргиналната хрумка, дело на неуморната Здрава Каменова, въпреки дребните детайли и неточности, си остава най-голямото постижение в иначе амбициозния проект. Изключително младият постановъчен екип (режисьор Калин Ангелов, музиката е на вече известния, но също така млад актьор и театрален композитор Мартин Каров) много се е старал, но като в повечето български мюзикъли и тук има стандартните слаби места.

Актьорите хем пеят на живо, хем на плейбек и така сами се прецакват, вместо да си помогнат, защото трябва да догонят собствените си гласове. Хореографията (Ана Митева) е модерна, нестандартна, но синхронът в груповите изпълнения – никакъв го няма.

Визията (сценография Никола Налбантов) – 3D ефекти, графити,  нива, но често "надиграва" самите актьори, а те са принудени да се вписват в нея, вместо да е обратното.

Актьорите са някои от най-младите звезди на трупата – Юлиян Рачков, Мартин Гяуров, Силвия Петкова, Йоанна Темелкова, Юлиян Малинов, Симона Халачева, Дария Симеонова, както и  опитните Милена Живкова, Петя Силянова, Сава Пиперов, Михаил Милчев, Николай Върбанов.

Но голямото откритие е безспорно второкурсникът от НАТФИЗ Калин Пачеръзки, който по природа носи енергията и хъса на своя. Това момче си струва да се следи, защото не отстъпва по нищо на по-големите си каки и батковци, даже напротив.
Този спектакъл със сигурност ще се гледа и ще пълни салони, но дали ще напълни главите и сърцата на дивите тийнове, е малко под съмнение. Много ми се иска да не съм права.

За съжаление, няма нито един мюзикъл в репертоара на театрите ни, който да послужи за мерило и пример. И обикновено оправданието е, че нямаме традиции в жанра. Лошото е, че се оправдаваме с това вече 20 години. Е, да, при нас театърът не е индустрия, както е на Бродуей, тук не се наливат  милиони, а актьорите ни не могат да пеят, а певците ни – не могат да играят. За пластиката – да не говорим, синхронът е почти немислим, телата са като че ли от пластмаса.
Е добре, има артистизъм и желание, има. И тук-там се получава. Добрите примери обаче съвсем не са от  Музикалния театър, който би трябвало да е спец в това.

Вече 6 години се играят при препълнени салони "Страхотните момчета" в Младежки театър "Николай Бинев"! Прецедент! А формулата е - по-малко претенции, повече театър и експресивност, страхотен актьорски състав и правилно разпределение на ролите и най-вече – силен сценарий. За тези, които не знаят, това е сценичната версия на популярния филм "Време за мъже".
С удоволствие ще спомена и дипломните спектакли на студентите от Консерваторията – "Коса" и "Слава", и май с това ще приключа. Иначе по нашите сцени са се играли култови заглавия като "Зоро", "Исус Христос супер звезда", "Ах, този джаз", имаше и опити върху "Оркестър без име", "Площад Синева". 

Мюзикълът е лек, развлекателен жанр, който е тежък за изпълнение и мноооооооого скъп. И не традициите, а мащабът е проблемът. Нямаме мащаб за правене на мюзикъл.  Ако поне веднъж сте гледали истински мюзикъл в Лондон или Ню Йорк, надали ще ви се иска да повторите и на нашите географски ширини.

За по-наивните и непретенциозните, това все пак си е забавление. Но не тръгвайте с големи очаквания, защото скокът във времето може да бъде опасен. 

Хороскоп за деня

Магическата топка
Попитай Магическата топка
Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня

Авторите

Оферти