Водата, която прави "пштт"

Платена публикация

"Perrier" през погледа на Анди Уорхоул
Снимка: Perrier

Създаден още към средата на миналия век, въпреки дозата си закачливост, този слоган много точно улавя звука, който и до ден днешен ще чуете при отваряне на бутилка "Perrier".

Още в ранните си дни от своето съществуване, преди дори да бъде известна с името "Перие", поради уникалните си качества, напитката дебютира съвсем по кралски в света на рекламата, носейки слогана "принцесата на водите".

Години по-късно заради характерната си свежест и пенливост, напитката заслужено е коронясана до "шампанското на трапезните води". Следват "Водата, която прави "пштт", "Вода, земя, въздух", "Perrier – това е щуро".

Компилацията от тези кратки фрази, белязали историята на марката, дават много точна идея за духа, който е насочвал "Perrier" през годините: усещане за празнуване, усещане на удоволствие, уважението към другите, страст за елегантност, много хумор и… малко лудост.

И зад всичко това стоят мъже, всичките уникални личности: Джон Хармсуърт, Гюстав Левен, Жан Даврей и разбира се… Доктор Перие.

"PERRIER" е световен лидер сред естествено газираните минерални води и благодарение на тези личности вече 150 години марката с отличителната си зелена бутилка освежава своите почитатели в 140 страни по света. Тази година PERRIER гордо може да се похвали и с 1 милярд продадени бутилки.

От създаването си до наши дни естествено газираната напитка никога не излиза от мода и съумява уверено да се наложи, не само като изискана и освежаваща, но и като здравословна алтернатива на безалкохолните напитки, с ниското си съдържание на натрий и с нула калории.

През цялата си история "PERRIER" винаги е вдъхновявала хора на изкуството, които също както любимата марка са пионери в своята област – известни, креативни и със свободен дух. Не са малко тези, които са използвали таланта си, за да споделят вдъхновението си от срещата си с марката: Салвадор Дали, Дита фон Тиз, Ридли Скот, Анди Уорхоул.

Именно след една колкото и необичайна, толкова и легендарна среща, между известният художник модернист и марката през 80-те години на миналия век, изпълненото му с цветове и образи въображение създава над 40 творби – визии на уникалните бутилки, преплетени в неговия неповторим попарт стил.

"PERRIER" никога не забравя този легендарен епизод от своята история и използва 150-тата си годишнина, за да отдаде почит на Анди Уорхол. Ето защо това лято марката "облече" своите бутилки с четири различни дизайна в характерните цветове и стил на художника по реплика на създадените през миналия век негови творби.

Специалната лимитирана серия бутилки беше представена и у нас на специално свежо парти и ще може да се намери в магазините и заведенията през цялото лято…

*****

Повече за историята на "PERRIER"

Историята на напитката води началото си от праисторически времена, от извор формиран преди милиони години от капризите на природата, когато "Биг Бенг"-ът на планетарно ниво спомага за болезненото раждане на нашата планета Земя - сред горещина и топене, на фона на цветна симфония от оранжево, червено и жълто.

Дори и след толкова много време, днес имаме актуален спомен от това лудо начало: някъде в страната на люботва Франция, между Монпелие и Ним, в малкото градче Вержез, нещо като вълшебна среща води след себе си неустоимата и перфектна свръзка между газирани мехурчета и вода, за да дадът живот на "Извор Ле Буиен", който по-късно ще се преименува на "Извор PERRIER".

В своята история изворът е записал имената на исторически личности като Ханибал и Юлий Цезар. Ханибал го открил заедно със своите последователи, където утолили жаждата си по пътя към опита си да завладеят Рим. А векове по-късно, когато Юлий Цезар се настанява в тези земи, не остава безразличен към извора и осъзнавайки невероятната му стойност и лечебни свойства, започва да разработва района около него.

Минават векове, а изворът Ле Буиен се посещава главно за медицински цели. Едва през 1 894 година, тогавашният притежател Луи Рувиер отдава под наем извора на Доктор Перие. Син на фермери, със странен характер, Доктор Перие е човек на науката - завършва медицинското училище в Монпелие, а няколко години по-късно защитава брилянтно своята академична теза. На 35 години, Перие открива света на политиката и неговата бурна кариера продължава 15 години.

През цялото това време той нито за момент не изоставя своите медицински дейности. През 1 898 година, когато закупува извора Ле Буен, той насочва цялата си енергия към него, за да изучи свойствата на водата му и да подобри бутилиращия процес.

Перие вярва в мечтата си да продава напитката из цяла Франция. Той разполага с много енергия, идеи и ентусиазъм, но с много малко средства. Ето защо през 1 903 година съдбата го среща с англичанина Джон Хармсуърт и Перие получава финансова подкрепа. В последствие Доктор Перие се оттегля, а Хармсуърт закупува извора. Като истински джентълмен той запазва името на извора "PERRIER", като отдава почит на човека, който е направил толкова много.

През 1 906 година той създава компанията носеща името "PERRIER". Хармсуърт започва да изнася водата за Англия и нейните колонии, започвайки от Индия. Идеята му е семпла, но работи – водата PERRIER изключително добре си подхожда с конусмацията на Уиски и преди всичко е безопасна и чиста. Така напитката успява първо да покори неговата родина Англия и нейните колонии. Едва след това следва Франция, за да може да обикoли света и да се превърне във водещата и най-позната газирана минерална вода навсякъде, където са имали щастието да се докоснат до нея. "PERRIER" бързо става синоним на празнуване, удоволствие, свежест и изтънчен вкус.

Потреблението значително нараства, което налага модернизация, както и увеличаване на производствените мощности. Именно Хармсуърт е, човекът, който създава необикновенната форма на една от най-разпознаваемите по света бутилки, която остава непроменена до края на века.

След неговата смърт, изворът "PERRIER" се обявява за продан. В навечерието на Втората Световна война, когато бутилирането е сведено до минимум, се появява Гюстав Левен – принцът, който събужда "спящата красавица". Той модернизира мощностите, внася специална бутилираща машина от Америка и активно се наема да рекламира марката. Той възлага рекламната стратегия на совя приятел от гимназията Жан Даврей, без който най-вероятно марката нямаше да е това, което е.

Хороскоп за деня

Магическата топка
Попитай Магическата топка
Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня

Авторите

Оферти