Създаден още към средата на миналия век, въпреки дозата си закачливост, този слоган много точно улавя звука, който и до ден днешен ще чуете при отваряне на бутилка "Perrier".
Още в ранните си дни от своето съществуване, преди дори да бъде известна с името "Перие", поради уникалните си качества, напитката дебютира съвсем по кралски в света на рекламата, носейки слогана "принцесата на водите".
Години по-късно заради характерната си свежест и пенливост, напитката заслужено е коронясана до "шампанското на трапезните води". Следват "Водата, която прави "пштт", "Вода, земя, въздух", "Perrier – това е щуро".
Компилацията от тези кратки фрази, белязали историята на марката, дават много точна идея за духа, който е насочвал "Perrier" през годините: усещане за празнуване, усещане на удоволствие, уважението към другите, страст за елегантност, много хумор и… малко лудост.
И зад всичко това стоят мъже, всичките уникални личности: Джон Хармсуърт, Гюстав Левен, Жан Даврей и разбира се… Доктор Перие.
"PERRIER" е световен лидер сред естествено газираните минерални води и благодарение на тези личности вече 150 години марката с отличителната си зелена бутилка освежава своите почитатели в 140 страни по света. Тази година PERRIER гордо може да се похвали и с 1 милярд продадени бутилки.
От създаването си до наши дни естествено газираната напитка никога не излиза от мода и съумява уверено да се наложи, не само като изискана и освежаваща, но и като здравословна алтернатива на безалкохолните напитки, с ниското си съдържание на натрий и с нула калории.
През цялата си история "PERRIER" винаги е вдъхновявала хора на изкуството, които също както любимата марка са пионери в своята област – известни, креативни и със свободен дух. Не са малко тези, които са използвали таланта си, за да споделят вдъхновението си от срещата си с марката: Салвадор Дали, Дита фон Тиз, Ридли Скот, Анди Уорхоул.
Именно след една колкото и необичайна, толкова и легендарна среща, между известният художник модернист и марката през 80-те години на миналия век, изпълненото му с цветове и образи въображение създава над 40 творби – визии на уникалните бутилки, преплетени в неговия неповторим попарт стил.
"PERRIER" никога не забравя този легендарен епизод от своята история и използва 150-тата си годишнина, за да отдаде почит на Анди Уорхол. Ето защо това лято марката "облече" своите бутилки с четири различни дизайна в характерните цветове и стил на художника по реплика на създадените през миналия век негови творби.
Специалната лимитирана серия бутилки беше представена и у нас на специално свежо парти и ще може да се намери в магазините и заведенията през цялото лято…
*****
Повече за историята на "PERRIER"
Историята на напитката води началото си от праисторически времена, от извор формиран преди милиони години от капризите на природата, когато "Биг Бенг"-ът на планетарно ниво спомага за болезненото раждане на нашата планета Земя - сред горещина и топене, на фона на цветна симфония от оранжево, червено и жълто.
Дори и след толкова много време, днес имаме актуален спомен от това лудо начало: някъде в страната на люботва Франция, между Монпелие и Ним, в малкото градче Вержез, нещо като вълшебна среща води след себе си неустоимата и перфектна свръзка между газирани мехурчета и вода, за да дадът живот на "Извор Ле Буиен", който по-късно ще се преименува на "Извор PERRIER".
В своята история изворът е записал имената на исторически личности като Ханибал и Юлий Цезар. Ханибал го открил заедно със своите последователи, където утолили жаждата си по пътя към опита си да завладеят Рим. А векове по-късно, когато Юлий Цезар се настанява в тези земи, не остава безразличен към извора и осъзнавайки невероятната му стойност и лечебни свойства, започва да разработва района около него.
Минават векове, а изворът Ле Буиен се посещава главно за медицински цели. Едва през 1 894 година, тогавашният притежател Луи Рувиер отдава под наем извора на Доктор Перие. Син на фермери, със странен характер, Доктор Перие е човек на науката - завършва медицинското училище в Монпелие, а няколко години по-късно защитава брилянтно своята академична теза. На 35 години, Перие открива света на политиката и неговата бурна кариера продължава 15 години.
През цялото това време той нито за момент не изоставя своите медицински дейности. През 1 898 година, когато закупува извора Ле Буен, той насочва цялата си енергия към него, за да изучи свойствата на водата му и да подобри бутилиращия процес.
Перие вярва в мечтата си да продава напитката из цяла Франция. Той разполага с много енергия, идеи и ентусиазъм, но с много малко средства. Ето защо през 1 903 година съдбата го среща с англичанина Джон Хармсуърт и Перие получава финансова подкрепа. В последствие Доктор Перие се оттегля, а Хармсуърт закупува извора. Като истински джентълмен той запазва името на извора "PERRIER", като отдава почит на човека, който е направил толкова много.
През 1 906 година той създава компанията носеща името "PERRIER". Хармсуърт започва да изнася водата за Англия и нейните колонии, започвайки от Индия. Идеята му е семпла, но работи – водата PERRIER изключително добре си подхожда с конусмацията на Уиски и преди всичко е безопасна и чиста. Така напитката успява първо да покори неговата родина Англия и нейните колонии. Едва след това следва Франция, за да може да обикoли света и да се превърне във водещата и най-позната газирана минерална вода навсякъде, където са имали щастието да се докоснат до нея. "PERRIER" бързо става синоним на празнуване, удоволствие, свежест и изтънчен вкус.
Потреблението значително нараства, което налага модернизация, както и увеличаване на производствените мощности. Именно Хармсуърт е, човекът, който създава необикновенната форма на една от най-разпознаваемите по света бутилки, която остава непроменена до края на века.
След неговата смърт, изворът "PERRIER" се обявява за продан. В навечерието на Втората Световна война, когато бутилирането е сведено до минимум, се появява Гюстав Левен – принцът, който събужда "спящата красавица". Той модернизира мощностите, внася специална бутилираща машина от Америка и активно се наема да рекламира марката. Той възлага рекламната стратегия на совя приятел от гимназията Жан Даврей, без който най-вероятно марката нямаше да е това, което е.