Оказва се, че масовият дамски вкус при избора на червила и сенки се ръководи от името на продукта, а на заден план остават неговият цвят и аромат.
Международна анкета показва, че наименованията на козметичните продукти, свързани с вкусна храна, като например "Шоколадово парфе" или тези със сексуален подтекст от типа "Гореща дама" са най-търсени в търговската мрежа.
Експертите коментират, че след световната финансова криза брандовете за козметика са предприели по-иновативна политика, за да повишат продажбите си.
Такова поведение следва и канадската козметична компания "МАC Cosmetics", предлагаща наименования на червила и гримове като "Кафе със сметана" и "Пуканки", а от "Estèe Lauder" предизвикаха бум със сенките си за очи "Наситена череша".
"Изследванията в тази насока разкриват, че масово фирмите кръщават артикулите си не просто на дадени цветове, а на изкушаващи храни и фрази, напомнящи за интимност и романтика", споделя професор Дебра Мърскин, преподавател от университета в Орегон.
По време на експеримента професор Мърскин категоризирала имената на 1722 червила от 52 марки, за да разбере кой признак води жените, когато си купуват подобни продукти.
Тя открила, че сенките за очи, наименувани след храни са най-купувани, а тези, носещи названия на животни, били най-малко търсени от женското съсловие.
"Все по-често козметичните щандове заприличват на сладкарски витрини с имена на гримове като "Захаросана слива", "Двоен фъдж", "Глазирана малина" или "Брауни с ванилия", допълва Мърскин.