Към красивата снежнобяла притихналост на вчерашната софийска вечер (26 януари) от френската козметична компания "Кларанс" (Clarins) добавиха изискан светски шум и цвят - червен, разбира се! Изключително харизматичната личност Кристиян Куртен-Кларанс, член на семейство Кларанс и Председател на Надзорния съвет на Clarins Group, бе в София, за да отбележи 10-годишното осезателно присъствие в България на френската марка пионер в красотата чрез растителни продукти.
Освен спомените от миналото и първите стъпки на "Кларанс" на нашия пазар, гостите се запознаха с философията на семейството и компанията, останали непроменени от 1954 г., когато Жак Куртен-Кларанс (бащата на Кристиян) отваря своя първи Институт за красота в Париж.
Днес марката е европейски лидер в престижната красота с милиони клиенти по цял свят и въпреки че изискванията и динамиката на времето се променят, тя спазва мускетарската дума на фамилия Кларанс - да предлага най-доброто на жените. За да се случи това обаче, вече 58 години, изследователите на компанията извличат тайната на красотата от сърцето на всяко растение и откриват неговите най-ценни и ефективни съставки.
Този процес не се случва с опустошителната сила на днешната индустрия, а чрез грижа за природата и мисъл за бъдещите поколения. Защото няма как да сме красиви външно, ако водата, която пием и храната, която консумираме е замърсена.
Компанията гледа глобално и отговорно към околната среда и стои зад инициативи като почистване на езера или връщането на живот в унищожени вече почви, защото е наясно, че в една екосистема всичко е свързано с математическа точност. Политиката на честен пазар и непрекъснати програми за развитие са сред приоритетите на бранда.
Определен процент от цената на дребно за дърво, което расте в сухите гори на Мадагаскар и е основна съставка в хидратиращата серия на "Кларанс" се дава за подпомагане на общински проекти в производствените зони там. Системно се засаждат и нови дървета, за да се гарантира съхраняването на вида, който е от голямо значение за местното население, тъй като традиционно се използва за строеж на къщи.
Много подобни примери могат да подкрепят ясната визия за опазване на околната среда и социално отговорните каузи, но на този етап аргументите са достатъчни, защото както самият Кристиян Куртен-Кларанс с чувство за хумор сподели:
"Информацията е като късата пола, трябва да е достатъчно къса, за да е атрактивна, но и достатъчно дълга, за да не разкрива всичко."
Освен това на 26 януари официално бе даден старт на проекта "Clarins най-динамична жена". Въпросното звание ще се присъди през май 2013 г. на жени, които макар и зад кадъра на светския блясък са ангажирани с хуманни каузи, защото външната красота е просто израз на красотата в душата на всяка една от нас.
Този материал е специално написан за Еdna.bg от Кристина Гочева.