Модната седмица в Амстердам е уникална платформа за млади таланти, каза в интервю пред ИТАР-ТАСС организаторът Барт Мауса.
"Инвестираме много сериозно в млади таланти. Правим образователни програми, провеждаме работни срещи с участието на модни светила, признати в цял свят.
Много млади таланти знаят как да бъдат дизайнери, но не могат да бъдат предприемачи. Как да привлекат инвеститори, как да създадат своя собствена марка, как да я развият. Ние ги учим на всичко това и доказателството е модната седмица в страната на лалетата", каза Мауса.
Той обясни, че целта на модното събитие е да тласне младите към кариера в областта на модната индустрия.
"Ако през 2004 г. модната седмица в Амстердам беше местно събитие, което почти никой не забелязва, през 2012 г. то привлече десетки чуждестранни купувачи, повече от 100 журналисти и около 25 000 посетители.
Седмицата на модата в Амстердам шестата след тези в Лондон, Париж, Милано, Барселона и Мадрид, но преди Берлин и Копенхаген. Целта на Холандия е да нареди столицата си сред топ 5 на модните столици в Европа.
Според организаторите една от разликите между Седмицата на модата в Амстердам е специалното внимание към предмета на екологията.
Така, в рамките на седмица се открива "Зелена колективна изложба", която представя най-добрата работа на млади холандски дизайнери, архитекти и дизайнери, които предпочитат използването на щадящи околната среда материали и технологии.
Снимки от ревютата в Амстердам може да видите в галерията ни тук, а от зад кулисите на Седмицата на модата в Париж - тук.