H&M е първата модна компания, която стартира инициатива за събиране на дрехи в цял свят. От февруари 2013 клиентите ще могат да връщат свои използвани дрехи в магазините на H&M.
Устойчивото развитие е важна част от целите на H&M и в тази връзка компанията полага постоянни усилия да намали негативното влияние на модната индустрия върху околната среда.
"Нашите усилия към устойчиво развитие са причината да бъдем социално и екологично отговорни. Стремим се да сме полезни за опазването на околната среда и затова предлагаме на нашите клиенти удобно решение в тази посока: възможност да връщат износените си или ненужни дрехи в H&M." коментира Карл Йохан Першон, изпълнителен директор на H&M.
H&M е първата модна компания, която стартира събиране на дрехи в свои магазини по цял свят.
В рамките на тази глобална инициатива клиентите на H&M ще подпомогнат намаляването на текстилния отпадък, като по този начин ще дадат принос към запазване на природните ресурси и редуциране на вредното влияние върху околната среда.
Ще бъде приемана всяка дреха, независимо от модна марка, качество или състояние. В замяна на всяка донесена торбичка, клиентите ще получават ваучер за отстъпка от 15% при следваща покупка. Събраните дрехи ще бъдат предадени на компанията I:Collect – основен партньор на H&M в тази инициатива, осигуряващ инфраструктура, при която потребителските стоки се преработват многократно и се правят годни за повторна употреба.
Всяка година тонове текстилни изделия се изхвърлят на сметищата. Близо 95% от тези дрехи биха могли да бъдат носени отново, използвани или рециклирани – в зависимост от тяхното състояние.
Ето защо в дългосрочен план H&M се стреми да намали влиянието върху околната среда, създавайки затворен кръг в производството на текстилни тъкани.
Целта е да се намерят технологични решения за повторното използване и рециклиране на текстил в голям мащаб. В тази връзка H&M създаде своята Conscious Foundation.