Според последни европейски статистически данни все повече хора недоволстват срещу нереалистичните реклами на пластични операции.
Оказва се, че масово моделите, които рекламират фейслифтинг, корекция на носа или уголемяване на бюста, всъщност никога не са се подлагали на подобни интервенции, а техните снимки за рекламните кампанни са ретуширани с фотошоп.
Хората, предприемащи естетически манипулации, недоволствали от този факт, защото така се изграждал фалшив образ, а не натуралистична представа как би изглеждал човек след подобна операция.
От Американската асоциация на пластичните хирурзи също признават, че за своите рекламни кампании постоянно използват модели с перфектни лица и телесни пропорции, които обаче никога не са лягали под ножа на пластичен хирирг.
По данни на изследване, проведено в САЩ през май 2013 година, пациентите били разочаровани от илюзорната картина, която рекламите се опитват да внушат, а това още повече разколебавало мъжете и жените дали изобщо да си направят желаната пластична операция.
От друга страна лекарите отвъд океана се защитили, изтъквайки, че прекалено реалистичните и некрасиви снимки, направени на хора преди и след пластична операция, могат да имат и отблъскващ ефект върху пациентите и те да се откажат от бъдеща естетическа интервенция.
По тази причина във Великобритания се обмисля рестрикция при използването на професионални модели за рекламиране на пластични операции, а по-скоро занапред в кампаниите ще бъде заложено на обикновени хора с атрактивна визия, които обаче наистина са претърпели подобни хирургически разкрасителни интервенции.