Изборът на парфюм при жените много често става импулсивно и според настроението. Дамите обикновено се поддават на моментните си предпочитания и са склонни да си закупят нов аромат в зависимост от нагласа си.
Маркетинговите проучвания потвърждават тази тенденция, която е валидна и при избора на декоративна козметика. Експертите в парфюмерийния бранш са наясно, че 54% от дамите купуват даден продукт според настроението си и затова точно тези магазини са притегателен център за нежната половина на човечеството.
Една трета от всички клиентки правят избора си в зависимост от ежедневната си активност – работа, забавления, спорт, срещи, а останалите се осланят на стила на обличане и отрязъка от денонощието, за който използват конкретния аромат. Освен това, най-често от всичко жените пазаруват парфюми заради вътрешния си, душевен комфорт.
Проучването е установило, че дамите над 45 години купуват и използват един аромат и рядко се осмеляват да експериментират с друг, т.е. те имат свой разпознаваем парфюмериен автограф.
Затова пък младите жени в активна възраст по-често променят аромата в зависимост от различни фактори – избират по-приглушени нотки за офиса и по-закачливи, флорално-плодови за социалния си живот в извън работно време.
Мотивацията за пазаруване на парфюми също е различна при различните представителки на нежния пол. Всяка четвърта Ева се доверява на съвет от роднини и приятели, докато 70% от дамите решават и купуват ароматен флакон, осланяйки се на собствения си нюх, благодарение на тестерите в магазините.