Трудно е да опишеш с думи емоцията и силния заряд, които те връхлитат по време на качествен концерт, особено такъв, гледан и слушан на живо. Няма как обаче да не го сторим в името на грандиозния спектакъл, пресъздаден от 26-годишната американска певица Лейди Гага пред българските й фенове.
Нашето придвижване до столичната зала "Арена Армеец", където на 14 август станахме свидетели на първия лайф от европейската част на третото поред световно турне на певицата "The Born This Way Ball Tour", мина без очакваните задръствания, а огромният паркинг пред залата и регулировчиците превърнаха паркирането на прииждащите автомобили в добре организирана маневра.
На входа също нямаше изненади, а хората преминаваха спокойно през пропускателните пунктове под стабилни мерки за сигурност. Както на повечето места, където Лейди Гага изнася концерти, така и на българска земя – нейният най-многоброен контингент от почитатели бе представен от шумни тийнейджъри, сред които не липсваха и доста сполучливо костюмирани и гримирани персонажи, умело подражаващи на своя музикален поп идол. Освен децата с майки под ръка, в "Арена Армеец" се забелязваха и солидно количество индивиди от различни възрасти и поколения.
Спираме с разбора на публиката, защото настъпи моментът да отправим поглед към сцената, пред която се озовахме точно в 18:30 часа, за да проследим подгряващата британска глем рок група "Дъ Даркнес" ("The Darkness"). Уви, обаче кресливият фалцет на фронтмена на бандата – Джъстин Хоукинс се провали в усилията да екзалтира тълпата, а едночасовият му лайф по-скоро предизвика реакции сред нас от типа "Кога най-сетне ще слезеш от сцената". Все пак успяхме да преглътнем горчивия музикален хап на "Дъ Даркнес" в очакване на сензацията Лейди Гага, която излезе на сцената точно в 21:00 часа.
Оттук нататък едва ли остана човек в "Арена Армеец", който да не разбра защо това миньонче продължава да е световен феномен вече близо пет години. Скромността определено не бе сред качествата на това шоу, чието действие се развиваше на фона на декор, представляващ 15-метров средновековен замък. В първата сцена певицата се появи, яздейки изкуствен кон, задвижван от нейните танцьори, а захласът по изпълнителката ставаше все по-осезаем.
Певицата изпълни почти всички песни от двата си студийни албума "The Fame" и "Born This Way", a страхотната бързина, с която сменяше невероятните си и безчет на брой сценични костюми, събуди не едно и две съмнения дали изпълнителката не се движи с антураж от двойници.
"Аз съм всичко това, което обичате в себе си и онова, което мразите. За да постигнете целите си, трябва да се борите за тях. Щом аз успях да стана суперзвезда – значи всеки би могъл да го стори", сподели Лейди Гага пред българската публика.
През целия двучасов лайф 26-годишната американка с италиански корени не скриваше емоциите си и на няколко пъти сподели, че обича България и е поласкана да пее за първи път в страната ни.
Няма да е честно, ако не споделим и няколко позитивни думи за динамичната хореография, под чийто ритъм пластичните тела на танцьорите непрестанно чупеха границите на човешките физически възможности.
Може би по-големият брой непълнолетни в залата не остави публиката равнодушна, тиха и апатична нито за миг със случващото се на сцената, а песни като "Princess Die" и "The Edge of Glory", изпълнени само под акомпанимента на пиано, доказаха, че Лейди Гага определено свири и пее доста кадърно.
Един от кулминационните мигове по време на шоуто бе и този, в който Лейди Гага излезе на сцената, яхнала мотор с висящ зад него български трибагреник, а на финалното парче "Marry the Night" носителката на пет награди "Грами" ("Grammy") покани на сцената произволно момиче от публиката, за да потанцуват в дует.
В предпоследния абзац от този текст ни се ще отново да отдадем заслуженото на Лейди Гага заради истинската й просветеност в музиката, толерантността, чувствеността, неподправения контакт с публиката, будния дух, танцуването и пеенето до последен дъх, а след видяното от нея на живо в София е невъзможно да отречем, че тя съумя да ни покори с таланта и изкуството си.
Затова всякакви досадни сравнения и паралели с други музикални икони и величия в стил "кой е по-по-най" са неуместни и прекалено злободневни, за да им обръщаме внимание, когато светът е голям и таланти дебнат отвсякъде. Който пък се чувства засенчен, е крайно време да излезе от сянката на другия и сам да си проправи път, така както го е сторила и Лейди Гага.