Той е чаровен, магнетичен и неустоим.
Едва ли има романтичка на света, която да не е въздишала по него във филма "Тетрадката", където той се превъплъщава в ролята на пленителния Ноа – момчето, отстояващо докрай любовта си към раздвоената Али.
И накрая успява да я спечели завинаги...
Но каква личност всъщност стои зад маската на привлекателния артист?
Нека разберем...
Райън Томас Гослинг, както е цялото име на актьора, е роден през 1980 г. в Онтарио, Канада. Емблематичен представител на зодия Скорпион, неговите единствени пороци са изкуството, цигарите и необятната любов към киното.
Първоначално кариерата на Райън започва не с екранни роли, а с участие в детско музикално шоу на "Disney". Той е един от четири деца водещи, които днес, години по-късно, също са придобили звездна слава – Бритни Спиърс, Джъстин Тимбърлейк и Кристина Агилера.
Следват роли в телевизионни сериали, и макар тогава още да е тийнейджър, Райън показва завидни актьорски качества и умения.
Талантливият младеж за първи път изпъква за голямото кино с ролята си в трилъра "Убийство по учебник", където той изиграва убиец психопат, разследван от самата Сандра Бълок.
Освен с отдадеността си към киното, Райън е известен привърженик на социалните каузи. На множество премиери на филми с негово участие той се появява с тениска с надпис "Дарфур". Това е регион в западната част на Република Судан, чието местно население е подложено на геноцид.
Гослинг неведнъж е отправял по различни начини своето послание към света и властите, като ги приканва да обърнат внимание на хуманитарната криза в бедната африканската провинция.
Най-емблематичното участие на актьора безспорно е превъплъщението му като Ноа Калхун - обикновено момче с необикновена любовна история. Романтичната драма "Тетрадката", създадена по едноименния роман на Никълъс Спаркс, разказва за непоколебимите чувства, търпението и отдадеността на младеж от южните американски щати в разгара на Втората световна война и проследява развитието на семейната повест до наши дни.
Райън Гослинг успешно влиза в ролята на единствения мъж в сърцето на разглезената Али Хамилтън, в първия и последния, в чиито прегръдки тя е заспивала, и това му печели сигурно място в сърцата на милиони жени.
Романтичната украска на "Тетрадката" обаче не пречи на Райън да търси нови герои с различна нетипична душевност. Преобразяването му в лудия чудак, влюбен в секс-кукла от филма "Ларс и истинското момиче", показва необятните му актьорски възможности, но също така отправя философски послания към зрителите.
Лентата задава въпроса докъде всъщност стига вглъбяването в мечтата за постигане на интимност, дълбочина и смисленост в една връзка и не сме ли всички луди в старанието си да обичаме и бъдем обичани.
Идва ред и за героите във филми, борещи се за Оскар. Райън Гослинг започва да си партнира с едни от най-великите и талантливи актьори в Холивуд – с Антъни Хопкинс в "Пропукване", с Джордж Клуни в "Маската на властта", с Мишел Уилям в "Синя валентинка", с Кърстин Дънтс във "Всички хубави неща".
Последната му зашеметяваща роля е на женкаря Джейкъб Палмър, който дава "уроци по мъжкарство" на зарязания от съпругата си главен герой във филма "Оглупели от любов". В лентата Райън е плейбой, който учи и насърчава по-възрастния си приятел как да се държи с жените, как да флиртува с тях и да ги накара да се почувстват специални.
Обратът настъпва, когато самият той неочаквано се влюбва в дъщерята на прясно разведения неудачник, изигран от Стийв Карел.
За Райън Гослинг няма невъзможни неща и невъзможни роли. Той е типичното холивудско доказателство, че с постоянство, усет към ролите и талант, могат да се постигнат неподозирани висини.
Скоро ще го видим на голям екран като платинено русия моторист Люк, който е въвлечен в престъпление, и като сержант Джери Уотърс в гангстерската история от 40-те години на миналия век.
И ако киното е една колоритна палитра, от която повечето актьори по света избират само по един или два цвята, то пленителният Райън Гослинг обича да изпозва всички нюанси, да създава свои собствени уникални шедьоври и да излиза извън очертанията, стремейки се към неограничеността.