Новата ера на Водолея в модата

Новата ера на Водолея в модата
Снимка: Thinkstock

Милена Вълканова

Водолеят е знакът на волните души, на дръзките умове и на непримиримите революционери. Някои френски революции обаче са тихи, цветни, нежни, а водачите им владеят майсторството на модната архитектура, чрез което променят света на жените.

Кристиан Диор е легендарният френски дизайнер, роден под знака на Водолея, който твърди, че: “Нерядко човек предизвиква революции, без да ги е търсил – само чрез естественост и искреност.”

Диор нахлува на парижката модна сцена след Втората световна война с модели, които хвърлят ръкавица към сковаността, оскъдността на материите и сподавеността на военновременните женски облекла, като си позволява да върне отново усещането за  женственост и лукс в дамската мода.

Образът на жената намира ексклузивно място във вътрешния свят на Кристиан Диор. Венера в хороскопа му се намира в Риби, на върха на 5-ти дом и в съвпад с Южния лунен възел. Венера в Риби дарява с висока доза артистизъм, романтизъм и фино естетическо чувство. Пети дом е сферата на творчеството, радостта от живота и спонтанната изява на личността.

Именно такава богиня на красотата може да изостри сетивата на креативния Диор, който не може да устои на изкушението да превърне женската визия в сила, променяща възприятията и нагъваща реалността в шифонени дипли удоволствие.

Възпитана в ценностите на 5-ти дом, Венера прошепва в ума на френския дизайнер: “Щастието е тайната на красотата. Няма красота без щастие.”

Всяка Edna планета, която е в съвпад с Южния лунен възел, носи особен енергиен заряд, понеже представлява маяк от миналото, отпечатък, оставен в клетъчната памет от екзистенциалните опитности на предците и от минали превъплъщения.

Венера в тази позиция разказва истории за бурен романтизъм, който откриваме в пищните рокли-цветя на Диор, прилягащи на принцеси. В едно интервю той казва: “Аз създадох жената цвете.” При рибешка Венера в единение с Южния възел човек влиза в настоящия си живот със силно развито чувство за красота, хармония, финес, елегантност, изтънченост. Тя е убежището на артиста, който би предпочел смъртта пред невъзможността да твори. Тя е огледалото на безнадеждния идеалист, ранения творец, нежната душа на непригодния за грубата действителност на условния свят.

Рискът при хората, родени с такава позиция на Венера, е да останат завинаги хванати в капана на своята непреодолима ранимост и неизлечим романтизъм, неспособни да придадат форма на вълшебните си въжделения и останали завинаги неразбрани. Диор обаче успешно насочва този пожънат креативен потенциал към позицията на Северния лунен възел в Дева в 10-ти дом на професионалното развитие и личностната реализация, надскачайки семейните обусловености и съпротиви срещу увлеченията му. Северен лунен възел в Дева го води към житейско осъществяване чрез преодоляване инерцията на безплътните копнежи по красивото и канализирането им във форми.

Самият той казва, че се вълнува от архитектурата на дрехата. Усетът му към архитектурата и организацията на материите е подкрепен и от силната позиция на Сатурн в хороскопа му, както и от Меркурий в Козирог в съвпад с Уран и в опозиция към Нептун – конфигурация, заявка за нестандартни хрумвания и божествено вдъхновение, разчупващи канона на времето, в което е имал късмета да живее.

“Моята слабост е архитектурата. Разглеждам работата си като ефимерна архитектура, посветена на красотата на женското тяло.”

Самата същина на Диор, представена от Слънцето във Водолей, носи в себе си качеството на революционера, та бил той и нежен. Успехът на Кристиан Диор се дължи на иновативния му подход, както към дизайна на облеклото, така и към развитието на бизнеса му. Представя своята дебютна колекция през февруари 1947 година, именувана “Corolle” (“Венчелистче”), но бързо бива прекръстена на “New Look” (“Нова визия”), която се състояла в пищни рокли до прасеца, тънка талия и обилен бюст – антипод на следвоенните ограничения в количеството плат, вложено в дрехите.

Разкошът на моделите му контрастирал с мрачната реалност на Европа от 40-те години на 20 век и върнал на Париж реномето на лъчезарна модна столица. Неговите дрехи красели телата и на филмови звезди, и на кралски особи.

Водолейско новаторство тласка Диор да бъде първият, произвеждал някога луксозна конфекция, достигайки до по-широката публика, както и първият, който пуска лицензирано производство на свои модели. Макар Френската модна камара да критикува тежко този негов ход, наричайки го евтина висша мода, той се оказва твърде печеливш и примерът на Диор бива последван от редица модни къщи. Изглежда вроденият му романтизъм съвсем не попречил на дизайнера да усвои търговските уроци на 3-ти дом, където попада дневното светило в хороскопа му.

Кристиан Диор се ражда по пълнолуние и от ранна възраст следва призива на тази лунна фаза да остави ярък отпечатък върху света, преодолявайки вътрешния конфликт между принадлежност и отграничаване, както и напрежението между него и баща му, който искал от сина си да стане дипломат и остро се противопоставял на артистичните му влечения. Дейн Ръдиар нарича пълнолунното време “...време, през което препятствията трябва да бъдат преодолени, когато е необходимо да се противостои на враждебността на стария свят.”

За типа “Изпъкнала луна”, какъвто е Диор, Ръдиар казва, че е воден от нуждата да привнесе ценност и смисъл в своето общество, култура, изобщо в живота.

“Аз върнах пренебрегваното изкуство да доставяш удоволствие... За да произведе емоция, човек трябва да има ефективно споразумение с лудостта”, казва моделиерът, преобърнал модната индустрия и задал нов канон в нея.

Хороскоп за деня

12 дни до магията
12 дни до магията 12 дни до магията
Магическата топка
Попитай Магическата топка
Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня

Авторите

Оферти