Водолеят е знакът на волните души, на дръзките умове и на непримиримите революционери. Някои френски революции обаче са тихи, цветни, нежни, а водачите им владеят майсторството на модната архитектура, чрез което променят света на жените.
Кристиан Диор е легендарният френски дизайнер, роден под знака на Водолея, който твърди, че: “Нерядко човек предизвиква революции, без да ги е търсил – само чрез естественост и искреност.”
Диор нахлува на парижката модна сцена след Втората световна война с модели, които хвърлят ръкавица към сковаността, оскъдността на материите и сподавеността на военновременните женски облекла, като си позволява да върне отново усещането за женственост и лукс в дамската мода.
Образът на жената намира ексклузивно място във вътрешния свят на Кристиан Диор. Венера в хороскопа му се намира в Риби, на върха на 5-ти дом и в съвпад с Южния лунен възел. Венера в Риби дарява с висока доза артистизъм, романтизъм и фино естетическо чувство. Пети дом е сферата на творчеството, радостта от живота и спонтанната изява на личността.
Именно такава богиня на красотата може да изостри сетивата на креативния Диор, който не може да устои на изкушението да превърне женската визия в сила, променяща възприятията и нагъваща реалността в шифонени дипли удоволствие.
Възпитана в ценностите на 5-ти дом, Венера прошепва в ума на френския дизайнер: “Щастието е тайната на красотата. Няма красота без щастие.”
Всяка Edna планета, която е в съвпад с Южния лунен възел, носи особен енергиен заряд, понеже представлява маяк от миналото, отпечатък, оставен в клетъчната памет от екзистенциалните опитности на предците и от минали превъплъщения.
Венера в тази позиция разказва истории за бурен романтизъм, който откриваме в пищните рокли-цветя на Диор, прилягащи на принцеси. В едно интервю той казва: “Аз създадох жената цвете.” При рибешка Венера в единение с Южния възел човек влиза в настоящия си живот със силно развито чувство за красота, хармония, финес, елегантност, изтънченост. Тя е убежището на артиста, който би предпочел смъртта пред невъзможността да твори. Тя е огледалото на безнадеждния идеалист, ранения творец, нежната душа на непригодния за грубата действителност на условния свят.
Рискът при хората, родени с такава позиция на Венера, е да останат завинаги хванати в капана на своята непреодолима ранимост и неизлечим романтизъм, неспособни да придадат форма на вълшебните си въжделения и останали завинаги неразбрани. Диор обаче успешно насочва този пожънат креативен потенциал към позицията на Северния лунен възел в Дева в 10-ти дом на професионалното развитие и личностната реализация, надскачайки семейните обусловености и съпротиви срещу увлеченията му. Северен лунен възел в Дева го води към житейско осъществяване чрез преодоляване инерцията на безплътните копнежи по красивото и канализирането им във форми.
Самият той казва, че се вълнува от архитектурата на дрехата. Усетът му към архитектурата и организацията на материите е подкрепен и от силната позиция на Сатурн в хороскопа му, както и от Меркурий в Козирог в съвпад с Уран и в опозиция към Нептун – конфигурация, заявка за нестандартни хрумвания и божествено вдъхновение, разчупващи канона на времето, в което е имал късмета да живее.
“Моята слабост е архитектурата. Разглеждам работата си като ефимерна архитектура, посветена на красотата на женското тяло.”
Самата същина на Диор, представена от Слънцето във Водолей, носи в себе си качеството на революционера, та бил той и нежен. Успехът на Кристиан Диор се дължи на иновативния му подход, както към дизайна на облеклото, така и към развитието на бизнеса му. Представя своята дебютна колекция през февруари 1947 година, именувана “Corolle” (“Венчелистче”), но бързо бива прекръстена на “New Look” (“Нова визия”), която се състояла в пищни рокли до прасеца, тънка талия и обилен бюст – антипод на следвоенните ограничения в количеството плат, вложено в дрехите.
Разкошът на моделите му контрастирал с мрачната реалност на Европа от 40-те години на 20 век и върнал на Париж реномето на лъчезарна модна столица. Неговите дрехи красели телата и на филмови звезди, и на кралски особи.
Водолейско новаторство тласка Диор да бъде първият, произвеждал някога луксозна конфекция, достигайки до по-широката публика, както и първият, който пуска лицензирано производство на свои модели. Макар Френската модна камара да критикува тежко този негов ход, наричайки го евтина висша мода, той се оказва твърде печеливш и примерът на Диор бива последван от редица модни къщи. Изглежда вроденият му романтизъм съвсем не попречил на дизайнера да усвои търговските уроци на 3-ти дом, където попада дневното светило в хороскопа му.
Кристиан Диор се ражда по пълнолуние и от ранна възраст следва призива на тази лунна фаза да остави ярък отпечатък върху света, преодолявайки вътрешния конфликт между принадлежност и отграничаване, както и напрежението между него и баща му, който искал от сина си да стане дипломат и остро се противопоставял на артистичните му влечения. Дейн Ръдиар нарича пълнолунното време “...време, през което препятствията трябва да бъдат преодолени, когато е необходимо да се противостои на враждебността на стария свят.”
За типа “Изпъкнала луна”, какъвто е Диор, Ръдиар казва, че е воден от нуждата да привнесе ценност и смисъл в своето общество, култура, изобщо в живота.
“Аз върнах пренебрегваното изкуство да доставяш удоволствие... За да произведе емоция, човек трябва да има ефективно споразумение с лудостта”, казва моделиерът, преобърнал модната индустрия и задал нов канон в нея.